Regulamin
§1
STRONY TRANSAKCJI i POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedaż usług prowadzona pod adresem www.pgg-transport.pl jest realizowana przez firmę Wyroby Węglowe Prestige Paweł Jamróz z siedzibą w 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76 NIP: 6443110529 REGON: 278154680 - zwanym w treści regulaminu "Sprzedawca", "Zleceniobiorca", "Prestige", "Sprzedający" wpisaną do do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nadzorowana przez Ministra Rozwoju (https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx )
- Załadunki i dostawy są awizowane - umawiane na konkretny dzień.
- Osoba składająca zamówienie zwana jest w treści regulaminu "Konsument", "Zamawiający", "Kupujący", "Zleceniodawca" oraz "Klient".
- Firma Wyroby Węglowe Prestige nie odpowiada za prawidłowy przebieg zleceń realizowanych przez swoich partnerów handlowych i inne zewnętrzne firmy takie jak Kurierzy i inni przewoźnicy, którzy na zlecenie Zamawiającego mogą uczestniczyć w realizacji zlecenia.
- Opakowanie zbiorcze towaru może zawierać adnotację "opakowanie zastępcze" gdy Sprzedający nie ma danych na temat parametrów jakości workowanego Zleceniodawcy asortymentu.
- Ceny wszystkich produktów prezentowanych na naszych stronach zawierają informację o cenie netto w złotych polskich ze względu na przewagę zleceń od firm.
- Wysłanie zleceń za pośrednictwem formularza zleceń przez stronę www.pgg-transport.pl oznacza złożenie wstępnego zamówienia usługi. Zlecenie wymaga akceptacji Zleceniobiorcy
- Podczas składania zmówienia wymagane są tylko nie zbędne dane potrzebne do jego prawidłowej realizacji (Dane kupującego: imię i nazwisko lub nazwa, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail, upoważnienie odbioru towaru w imieniu Zleceniodawcy (wg. wzoru danej kopalni) oraz NIP w przypadku zakupu przez firmę.
§2
TRANSAKCJA
- Zamówienia na transport można składać przez stronę internetową www.pgg-transport.pl, telefonicznie (dzwoniąc pod numery telefonów prezentowane w dziale kontakt) oraz mailowo (wyrobyweglowe@gmail.com).
- Zlecenie uważane jest za przyjęte do realizacji a umowa staje się wiążąca po potwierdzeniu przez Sprzedającego możliwości realizacji zlecenia - mailowo lub telefonicznie i wysłaniu zlecenia przez Zamawiającego przez stronę pgg-transport.pl zakładka "zamówienie usługi" oraz opłaceniu przez zamawiającego zaliczki w kwocie 500PLN przelewem na konto Sprzedawcy lub on-line.
- Po potwierdzeniu możliwości realizacji transportu Zamawiający zobowiązany jest do dostarczenia kopii "upoważnienia do obioru węgla" poprzez "formularz zlecenia" wg. wzoru danej Kopalni. Pole odbierający należy pozostawić puste, zostanie wypełnione przez Zleceniobiorcę w momencie wyznaczenia Kierowcy odbierającego. Upoważnienie musi zawierać numer PIN do załadunku. Oryginał upoważnienia podpisany czytelnie Imieniem i Nazwiskiem należy dostarczyć do Sprzedającego osobiście lub listem poleconym przed realizacją zlecenia.
- Adres dostawy może być zmieniony i edytowany przez zamawiającego pod warunkiem, że stosunkowo wcześnie powiadomi o tym fakcie mailowo pisząc z adresu podanego w zamówieniu.
- W przypadku gdy Zamawiający nie odbiera telefonu od Kierowcy dostarczającego towar w ustalonym dniu dostawy towaru, Sprzedający ma prawo zmienić datę dostawy lub anulować zamówienie.
- Transport jest monitorowany.
§3
CENY
- Zamówienia realizowane są po cenie z dnia złożenia zlecenia z zastrzeżeniem możliwości zmiany ustalonej ceny Zlecenia np. w sytuacji gdy czas oczekiwania na załadunek lub rozładunek wzrośnie po za "maksymalny zakres standardowy" opisany w par. 3 pkt. 2 i 3.
W przypadku oczekiwania kierowcy na załadunek pow. 8 godzin lub rozładunek pow. 30 min zostanie naliczona opłata 59 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę oczekiwania (nie więcej niż 50% kosztu zlecenia bez względu na liczbę "nadgodzin"). Dopłata wynika z faktu ponad-standardowego czasu pracy kierowcy, wydłużenia postoju samochodu ciężarowego oraz zaburzenia harmonogramu innych kursów.
Standardowy czas wykonania Zlecenia (bez dopłaty):
- Dojazd do punktu załadunku (nie liczony czas) > oczekiwanie na załadunek (do 8 h) > dostawa (nie liczony czas) > rozładunek (do 30 min).
- Auta monitorowane są przez GPS oraz elektroniczne tachografy.
- Czas oczekiwania Kierowcy na załadunek liczony jest od momentu przyjazdu kierowcy do punktu załadunku.
- Ceny podlegają negocjacji i mogą w drodze bezpośrednich ustaleń z Kupującym zostać pomniejszone lub powiększone w przypadku dodatkowych usług.
- Ceny uzależnione są od zakresu usług oraz odległości między miejscem załadunku a miejscem rozładunku - prezentowane są na stronie pgg-transport.pl w zakładce "oferta".
§4
PŁATNOŚCI
- Za zamówienie można zapłacić w następujący sposób:
a) Przelew na konto bankowe Sprzedającego lub płatnością on-line (przelewy24.pl) korzystając z linku do płatności zamieszczonego pod cennikiem
b) Gotówką przy odbiorze towaru - preferowana forma
c) Na prośbę Zamawiającego Sprzedający może wysłać mailem link do szybkich płatności np. Blik-iem, kartą itp. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay, Twisto oraz PayU. Płatności on-line które obsługuje DotPay S.A. ul. Wielicka 72, 30-552 Kraków oraz PayU S.A. Główna siedziba: ul. Grunwaldzka 186 60-166 Poznań NIP: 779-23-08-495 - W przypadku przedpłat za towar, który ma być odebrany osobiście wpłaty należy dokonywać w takim czasie aby środki były zaksięgowane na rachunku Sprzedającego nie później niż 24h przed ustaloną datą wydania towaru. W przypadku spóźnienia płatności sprzedawca przesunie termin realizacji proporcjonalnie do spóźnienia lub poprosi o zapłatę w Kasie firmy gotówka lub kartą,
- Za moment dokonania płatności uważa się moment wpływu środków pieniężnych na konto bankowe Sprzedającego, potwierdzenie z terminala płatniczego lub moment wręczenia gotówki sprzedającemu.
- Kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę końcową zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami oraz ewentualnymi, wynikłymi w trakcie realizacji kosztami dodatkowymi opisanymi w §3 pkt.1.
- Zamawiający może na własną prośbę otrzymać fakturę proformę.
- Dane do wpłat: Wyroby Węglowe Prestige Paweł Jamróz 41-902 Bytom, ul. Brzezińska 76 nr. rach.: 311050136010000090 7469 1735 lub 96102010680000140203394798
- W przypadku braku możliwości realizacji zlecenia z winy Sprzedającego, zaliczka zostanie zwrócona Zamawiającemu w terminie 7 dni.
§5
DOSTAWA
- Czas dostawy/odbioru ustalany jest indywidualnie z każdym Kupującym trwa od 2 do 30 dni od momentu złożenia Zlecenia.
- Dostawa towaru może zostać zrealizowana za pośrednictwem zewnętrznych firm transportowych takich jak np. Kurier Poczty Polskiej lub PEKAES.
- W przypadku zdarzeń losowych typu wypadki, uszkodzenia posesji lub innego mienia podczas transportu/dostawy/rozładunku towaru przez zewnętrzne firmy transportowe podmiotem odpowiedzialnym jest podmiot dostarczający (firma transportowa lub pracownik firmy transportowej, który spowodował zdarzenie roszczeniowe), Sprzedawca nie odpowiada za zdarzenia/straty powstałe w wyniku działań zewnętrznych firm transportowych.
- W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany poprzez wysłanie informacji sms lub email na adres lub numer telefonu podany w zamówieniu.
- Koszt dostawy kurierem określony jest w Cenniku na stronie pgg-transport.pl. Niestandardowe koszty dostawy towaru ustalane są indywidualnie.
- W przypadku zdarzeń losowych typu: awarie maszyn i urządzeń, awarie pojazdów, nie korzystnej pogody, nagłego zatrzymania wydobycia na kopalni, braku dostaw surowca i innych nie planowanych zdarzeń - termin realizacji zamówienia może ulec zmianie (opóźnić się).
- W przypadku gdy zamawiający stwierdzi uszkodzenie transportowe należy przed podpisaniem odbioru towaru zaznaczyć wyraźnie na liście przewozowym w jakim stanie towar dotarł lub odmówić odbioru uszkodzonego lub nie kompletnego towaru oraz spisać stosowny protokół w obecność dostawcy/kierowcy. Kierowca dostarczający upoważniony jest do pobierania środków pieniężnych za zamówiony/dostarczony towar.
- Kierowca sam ocenia w którym miejscu pod adresem dostawy bezpiecznie rozładuje towar, nie jest zobowiązany wjeżdżać w ciasne/niewygodne bramy/uliczki/podwórka, może odmówić wjazdu na nie utwardzone tereny/posesje, nie odśnieżone place, nie wnosi towaru do pomieszczeń socjalnych typu: garaż, kotłownia, piwnica itp. Rozładunek odbywa się bezpośredniej, bliskiej odległości od auta.
- Zamawiający zobowiązuje się do odebrania zamówionego towaru od Sprzedającego w ustalonym wcześniej terminie.
- W przypadku nie odebrania dostarczonego towaru w terminie Zamawiający może zostać obciążony przez Sprzedającego kosztami transportu oraz pieniężną karą umowną w wysokości 50% wartości brutto Zlecenia na co zamawiający się zgadza
- Zleceniodawca bierze na siebie ryzyko braku załadunku towaru np. przez Kopalnię w przypadku gdy Sprzedający wstawił się w miejscu wskazanym do podjęcia ładunku w umówionym czasie. W przypadku gdy załadunek nie dojdzie do skutku mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty za transport w wysokości 50% kosztu Zlecenia lub koszty za oczekiwanie na załadunek ponad 8 h opisane w §4.
§6
TOWAR
- Towarem jest usługa transportu, usługa konfekcjonowania węgla, usługa kruszenia węgla, usługa przesiewania węgla, usługa logistyczna.
- W przypadku towaru workowanego, węgiel jest ułożony na bezzwrotnej palecie o wymiarach podstawy 1000x1200mm lub 1200mm x 800mm w ilości 1 tony netto
- Jeden worek węgla = 25kg brutto +/- 1 % (1t=40 opakowań po 25kg) lub 10kg brutto +/- 1 % (1t=100 opakowań po 10kg) w przypadku węgla mokrego tolerancja wagowa wynosi 1-5% w związku z możliwym spadkiem wagi podczas odparowania wilgoci
- Palety z towarem są zabezpieczone folią "strecz" oraz kapturem foliowym.
- Podczas usługi kruszenia i przesiewania powstaje odpad w postaci podziarna w ilości od 5-20% w zależności od frakcji i rodzaju surowca oraz jego wilgotności.
- Węgiel workowany i składowany w okresach wzmożonych opadów atmosferycznych może być mokry a po jego wyschnięciu waga netto będzie mniejsza.
§7
REKLAMACJE i ZWROTY
- Zgłoszenia reklamacyjne należy wysyłać e-mailem na adres wyrobyweglowe@gmail.com lub wydrukować i wysyłać na adres siedziby Sprzedającego tj. Wyroby Węglowe Prestige 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76. Odpowiedz reklamacyjna zostanie wysłana do osoby składającej reklamację do 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
- Jeżeli po przejściu własności towaru na Kupującego stwierdzi on, że towar posiada wady fizyczne lub jest niezgodny z umową, Kupujący może:
a) Jeżeli jest konsumentem - złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (podstawa prawna - ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego)
b) Jeżeli nie jest konsumentem - złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi za wady (podstawa prawna - Kodeks cywilny) - Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, datę nabycia towaru, rodzaj reklamowanego towaru, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedającemu dowód zakupu towaru lub usługi. Może to być na przykład kopia paragonu lub kopia faktury, wydruk z karty płatniczej albo inny dowód.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym nieprawidłowości w działaniu Sklepu internetowego, można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wyrobyweglowe@gmail.com lub telefonicznie, dzwoniąc na numer Biura Obsługi Klienta: +48 32 296 82 52, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 15:00 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient).
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie oraz porozumieć się telefonicznie ze Sprzedającym w tej sprawie. W zgłoszeniu należy opisać niezgodność towaru z umową lub określić wadę, jaką zdaniem Kupującego towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe udokumentować rzeczoną niezgodność lub wadę. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia.
- Transport reklamowanych/zwracanych towarów, odbywa się na zlecenie i koszt Kupującego (Klienta) za pośrednictwem wybranej przez niego firmy kurierskiej lub transportu zorganizowanego we własnym zakresie. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Kupujący odbierając Dostawę towaru jest zobowiązany pokwitować jej odbiór w obecności kierowcy doręczającego.
- Sprzedający odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru Kupującemu, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.). Kupujący traci uprawnienia określone w art. 8 ww. ustawy, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi Sprzedającego o tym fakcie.
- Osobą odpowiedzialną za zarządzanie procesem reklamacji jest Paweł Jamróz (Sprzedający) Wyroby Węglowe Prestige
§ 8
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca honoruje wszelkie prawa Klientów przewidziane w przepisach obowiązującego prawa, a w szczególności przewidziane w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczyć lub wyłączyć jakichkolwiek praw Klientów wynikających z przepisów prawa.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu internetowego w zakładce "Regulamin" pod adresem www.pgg-transport.pl/regulamin oraz w siedzibie Sprzedającego. Regulamin jest udostępniony na wyżej wskazanej stronie internetowej w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
- W przypadku dokonania zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie umowy, zamówienia i rezerwacje złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy, złożenia zamówienia lub dokonania rezerwacji przez Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.), a w przypadku Klientów będących Konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827).
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 27 grudnia 2022 r. i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.
- Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
Załącznik numer 1
"Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy"
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) Klient będący Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu internetowego umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy, zawierające w szczególności informacje o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz o kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi Konsument, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument objął towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie towaru. W przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia dnia, w którym Konsument objął w posiadanie ostatnią z rzeczy, ostatnią partię lub część lub w którym wskazana przez Konsumenta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, ostatniej partii lub części.
- Konsument może odstąpić od umowy informując Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia na przykład przez wysłanie pisma pocztą na adres:Wyroby Węglowe Prestige 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76 lub przesłanie tego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wyrobyweglowe@gmail.com
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę tę uważna jest za niezawartą. Jeśli Klient będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle towar przed upływem 14- dniowego terminu na adres: Wyroby Węglowe Prestige 41-902 Bytom ul. Brzezińska 76.
- Konsument zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności - w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (tutaj)
W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).